2010-01-26

Fortfarande ingen kontakt med professorn, trots löfte om ett omfattande mail från sekreteraren. Jag väntar på information vilka cellgifter som ska användas i den fjärde skivan i professor Adams "Big Mac". Behandlingen ska börja tre veckor efter operationen, vilket är imorgon. Det senaste jag hörde var att de bortopererade levermetastaserna måste analyseras först innan man kan bestämma vilka cellgifter som är effektivast. Ärligt talat är jag ganska less på cellgifter även om jag inser att de behövs ett tag till.
Under tiden har jag varit hos läkaren Andreas Aly som bland annat gör koloskopier på Sophiahemmet. Han var den enda som tog emot mig i oktober när professorn ville ha en extra kontroll av grovtarmen för att vara säker på att inga flera tumörer gömde sig där. Nu handlade det om att vidga förträngningen som professorn upptäckte under operationen sist och Andreas Aly hittade stället direkt, det var som han misstänkte där skarven sitter efter tarmtumören. Eftersom jag hellre kör bil än tar smärtlindring så var det lite gnäll från min sida under ingreppet. Men där Andreas Aly vidgade tarmen på det trånga stället genom att blåsa upp en ballong så kändes det inte alls. Om 14 dagar ska han upprepa det hela med en ännu större ballong! Jag hann knappt hem innan det var dags att springa in på toaletten och "låta naturen ha sin gång". Det var mycket tydligt att vidgningen hade lyckats....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar