2010-01-10

Jag får två påsar blod, avdelningsläkaren tycker att mina värden är lite dåliga och vill se lite mera ”vine rouge” på mina kinder. Stomin på tunntarmen suger verkligen näring ur kroppen som en vampyr, tarmpassagen tar ibland bara en timme – grovtarmen är däremot en långsam torkapparat och näringssamlare i kombination. Min hustrus avkok på persilja gjorde mig unik under den första cellgiftsbehandlingen – jag var ensam om att få bättre blodvärden ju längre tid handlingen tog! Men då hade jag kolostomi och större delen av grovtarmen i bruk. Transfusionen går bra och jag blir direkt piggare – lite märkligt tycker jag som inte förstår så mycket av det medicinska.

Vi kommer överens om att jag ska låta de svenska läkarna ordna nedläggning av stomin. Det är en enkel operation och jag vet direkt vem jag ska ta kontakt med – läkaren som gjorde min koloskopi på Sophiahemmet, Andreas Aly. Jag vill ju inte tillbaka till kaoset på avdelning 61, Danderyd och hoppas att Andreas Aly kan fixa in mig på något annat sjukhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar