2010-02-04

Behandlingen kom igång igår efter att vi fick ett fax från Paris i fredags med de saknade uppgifterna. Nu ska jag få cellgift och andra medel var tredje vecka under 18 veckor, det är sista skivan i professor Rene Adams "Big Mac" (operation-cellgifter-operation-cellgifter). Den här gången är det lite mera cellgifter och jag har även fått en "hemläxa", en flaska inkopplad till min port i axeln. Flaskan innehåller cellgift under tryck och ska vara tömd på knappt 24 timmar. Samma system användes i min första behandling på Danderyd och jag är inte helt förtjust i att ha flaskan som "kompis". Men, men - behandlingen är tuffare för de få kvarvarande tumörerna än för mig så jag får stå ut den...
Jag har fått en hel del värdefull information från er, kära läsare. Några uppgifter är mycket intressanta, bland annat att Linköpings Universitetssjukhus använder Rene Adams två-stegsteknik för operation av levermetastaser i studiesyfte. Det är professor Per Gullstrand som är operatör. Det kan vara värt att undersöka, då man slipper fighten med Försäkringskassan om ersättning.

2 kommentarer:

  1. Vet inte om du tagit någon kontakt med media, men aftonbladet söker just nu berättelser om feldiagnoser och felbehandlingar såg jag. Maila på diagnos@aftonbladet.se

    SvaraRadera
  2. Hej Kjell!
    Jag har samma cancer som dig och läser allt som
    du skriver, din blogg är som bibel för mig och andra
    du är jätte modig och som du kämpar
    Mvh. Sara

    SvaraRadera