En liten uppdatering om läget

Hej!

Jag skriver nu för att uppdatera er om pappas operation - han är nu åter på avdelningen efter en ganska lång operation och är medtagen men stabil. Vi har inte fått veta så mycket om hur operationen har gått än, då professorn rest iväg till Singapore, men huvudsaken är iallafall att pappa har vaknat och verkar efter omständigheterna må OK.

Jag vet att ni är många som följer pappas kamp och att han verkligen uppskattar ert stöd.
Om ni vill så får ni gärna skriva en hälsning till honom i kommentarsfältet - jag är säker på att han skulle bli jätteglad att läsa det när han kommer hem till Sverige.

Vänligen,
Cecilia, Kjells dotter

11 kommentarer:

  1. Kämpa på Kjell du är en stark man
    du är levande bevis på att det går att
    operera,synd bara att du inte fick den hjälp
    på hemmaplan
    kom hem till din familj och börja leva
    Mvh/Sara

    SvaraRadera
  2. Hej Kjell,

    Önskar dig och din familj allt gott! Beundrar dig för din kamp
    Tack för att du delger oss bloggläsare din fina blogg.
    Jag sänder dig styrka och mod. Tror på det bästa - Din kamp kommer att vara värd all smärta.
    Många kramar till dig från en okänd bloggläsare i Småland. Tänker på dig varje dag!

    SvaraRadera
  3. Tack Cecilia för uppdateringen!

    Sänder många styrkekramar till Kjell och er fina familj //Mirjana

    SvaraRadera
  4. Tack Cecilia för uppdateringen!
    Härligt att snart få höra ifrån Kjell igen. Pigga på dig efter operationen så hörs vi snart! Ha en fin tredje advent, skriv några rader så snart du orkar och kan, vi finns här alla din fans! // Bloggläaren

    SvaraRadera
  5. Kjell,

    Den 11 november 2009 genomgick jag en operation i samma kaliber som den du just genomgått.
    Den 11 november 2010 låg jag under ett mangoträd i Brasilien och mådde som en prinsessa. (Tja, och däremellan gjordes ytterligare två operationer. Vid en togs över halva levern bort).
    Så underbara kan livets kontraster vara.
    Nu är det värsta över.
    Var vill du vara om ett år?
    Stor kram!
    (Och tack Cecilia för uppdateringen).

    SvaraRadera
  6. Hej Kjell och Cecilia tack för uppdateringen!

    Vad skönt att höra att du verkar må ok som det är nu, jag håller mina tummar och tår för att det ska bli bra!

    Du är en sann kämpe!!

    Stor Kram Sofi

    SvaraRadera
  7. Hej Kjell - genom Cecilia :)

    Så skönt att höra av er, det har inte gått en dag utan att jag tänkt på dig Kjell och undrat hur allt gått och går för dig.

    Du skall veta att jag finns vid din sida i tanke och själ - fyller dig med styrka när du blir svag!

    Styrkekram från din skyddsängel <3

    SvaraRadera
  8. Christin Knutsson2010-12-11 13:55

    Tack Cecilia! Som du säger så har Kjell "Superman" Broberg många fans. Och inte så konstigt heller med tanke på allt gott han gör för oss andra i samma situation. Jag hoppas liksom Mirjana att det övas franska med sköterskorna på Hopitalet. Många kramar och hoppas att allt har gått så bra som det bara kan. /Christin

    SvaraRadera
  9. En till som håller tummarna för dig! Läser din blogg och har tänkt på din operation. Vilken kämpe du är.

    SvaraRadera
  10. Hej Kjell
    Min flickvän har gått igenom en radikal rektumamputation. Inga synliga metastaser i lungor och lever, dock förstorande lymförtlar mellan lungorna som skall kollas upp. När man läser denna blogg så förstår man ju att man man får ligga på och själv kolla upp saker, och det har jag gjort och nästan kräva undersökningar. Kämpa på Kjell på krya på dig
    och tack för all tid du lagt på denna blogg. Den ger mig bättre slagläge i diskussionerna med vårdgivarna DS

    PS Informationen om E112 blanketten är var väldigt värdefull för oss, då har vi en väg att gå om de vill gå över från botande behandl till pallitativ vård DS

    SvaraRadera
  11. När jag irrar omkring i bloggvärlden blir jag då och då förstummad, förundrad, full av beundran över vilka fantastiska människor det finns. Du är en av dem Kjell. Stark och klok.

    SvaraRadera