2010-12-20

"Jag är nöjd," sa professorn och gav tillåtelse att jag åkte hem. Tumörmarkörerna var på nya, rekordlåga nivåer och blodprovet i övrigt gav inte några dåliga indikationer. Så det var OK för mig att åka hem och återvända för kontroll efter en månad.
Vi får se om det är så lätt att ta sig hem, det kom någon decimeter snö här i Paris igår och nästan alla kommunikationer förutom den trogna Metron bröt ihop. Hotellet börjar fyllas av resenärer som inte kommer mer på grund av den här decimetern snö. Men låt oss inte bli ironiska över fransmännen, tänk på vilket elände det blir i de sydsvenska städerna varje gång snöandet kommer igång rejält. Det är nog bara norrlänningarna som är lika beredda varje år med plogar, snöslungor och skyfflar.
Jag är fortfarande lite svag, idag tog dottern och jag metron från sjukhuset och testade en ny galleria på vägen - en rätt intensiv motion för en nyopererad men orkar Broberg shoppa julklappar så kan det inte vara alltför uselt. Hostan hänger med lite envist, men lungorna röntgades innan jag skrevs ut plus att funktionen hos både lever och njurar kontrollerades genom prover. Allt var OK, så det är bara att hosta vidare och hoppas på att det blir bättre nästa dag.

2 kommentarer:

  1. Underbara besked för dig och din familj. Välkommen tillbaka till Sverige när det nu blir. Här väntas massor av snö på torsdag och vi ser fram emot en verkligt vit JUL.
    Ha de bra och GOD JUL.
    Monica

    SvaraRadera
  2. Hej Kjell!
    Via olika länkar hamnade jag här.
    Skönt att läsa att du är på hemväg och att det gått så bra.
    Kram
    Grannen med de snygga "grabbarna"

    SvaraRadera