Till minne av Kjell


Vi i familjen har startat en insamling hos Cancerfonden i Kjells minne. Varesig det rör sig om 50 kronor till slut, eller om vi når det ganska stora målet på 10.000 kronor spelar ingen roll. Huvudsaken är att alla ni som på något sätt känner att ni vill bidra till forskningen kring cancer gärna får göra detta. Tack till Mattias som mailade in detta fina förslag.

Vi kommer att begrava Kjell i nästa vecka, enligt katolsk procedur i kretsen av de närmaste, precis som han hade önskat. En minnestext skriven av Bosse "Bildoktorn" Andersson kommer även att publiceras framöver - vi uppdaterar er om detta.

Vi hoppas att ni på detta sätt kan få möjlighet att delta i sorgen över Kjells bortgång istället för vad som kanske hade varit en blomma eller så.

Med varma önskningar om allt gott till er,
hälsningar familjen Broberg

Här är länken till insamlingen på Cancerfondens sida: http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/insamlingar/?collection=6342

11 kommentarer:

  1. Tänker på er... Kramar till er alla tre / Ingela m fam

    SvaraRadera
  2. Tänker på er och hoppas ni i sorgen stund ändå kan se allt positivt som Kjell åstakom. Jag skulle nog vilja gå så långt att säga att hans kamp, även om den slutade som den gjorde för Kjell, sparade ett stort antal liv, och i många andra fall förlängde det. Jag tror att han även skapade hopp för många som annars skulle levt sina sista månader utan ngt ljus och framtidstro.

    Kram på er

    SvaraRadera
  3. Väldigt ledsamt och läsa detta. Beklagar... Kjell var fantastisk. När min pappa fick samma diagnos så googlade jag fram Kjell, högläste för pappa på sjukhuset och Kjells ord ingav hopp.... Man blir liksom samma familj. Önskar jag kunde ge er en stor kram för det är precis vad som behövs för att få lite styrka, för att kämpa vidare. Att vi är många som tänker på varandra och ger stöd och hopp.. kramar från Camilla

    SvaraRadera
  4. Det är ledsamt att läsa att Kjell gått bort trots ihärdig kamp. Samtidigt får jag kraft att fortsätta att bejaka det positiva som kommer till oss i livet. Igår fick jag besked om att min mamma har metastaser i levern. Vi vet vad det beror på och inte hur länge vi får ha henne kvar. Tack för att jag fått läsa hur Kjell sett på livet under sin sjukdom. Det är till stor hjälp för oss närstående.
    Äldsta dottern

    SvaraRadera
  5. I det allra första numret av tidningen Klassiker debuterade jag som motorjournalist. Jag var helt grön på området, men med Kjells stöd utvecklades jag till en mångsidig skribent. Idag har jag oräkneliga artiklar och reportage bakom mig inom vitt skilda områden, jag har skrivit fler noveller och kortromaner än jag minns för veckopressen. I dagarna kommer min andra bok "Kyrkornas Hemligheter" ut.
    Jag tror inte att jag hade nått ända hit om inte Kjell hade trott på mig den där gången för många år sedan.

    SvaraRadera
  6. Mycket tråkigt! Dagen innan Kjell dog fick jag reda på att efter 7 års kamp mot tarmcancer´n var jag helt symtomfri. Han var en källa till inspiration och kämparanda. Jag VET att han genom detta fick många år extra med sin familj något som han var glad för! Jag vill uppmana ALLA som läser detta att stödja Cancerfonden med pengar. Det har vi råd med, stort som litet belopp! Vill någon följa min kamp så finns det på
    http://tarmcancer.bloggfabriken.se/tarmcancer/

    Till hans familj vill jag säga - Var stolt över vad han har gjort! För mig och alla andra i samma situation!
    Mvh Terje V. Löberg

    SvaraRadera
  7. Vad tråkigt att höra...Fick kontakt med Kjell för ett år sedan i samband med att pappa fick tjocktarmscancer som spred sig till lever. Kontaktade senast Kjell för drygt 2 månader sedan efter att man valt att avsluta behandlingen på pappa. Pappa gick bort i hemmet den 29 maj med mig och mamma sittandes brevid. Fick av Kjell reda på att han fått ett återfall och vårdades i hemmet. Förstod att risken var hög för att utgången i de båda fallen skulle bli samma. Var idag undrande hur det gick för Kjell och då kom jag in på denna sida. Får verkligen beklaga.

    Under den korta tid jag hade kontakt med Kjell via telefon och mail var han alltid lätt att prata med och brann för att både hjälpa sig själv, men även hjälpa andra.

    Vill bara säga att jag vet hur ni har det nu och tycker verkligen ni skall känna er stolta över allt han bidrog med under sin svåra tid.

    Tänker på er!

    SvaraRadera
  8. Det är med sorg i hjärtat jag läser de sista inläggen i denna blogg! Det var ett tag sedan jag tittade hit in och nu känner jag en stor bedrövelse. Kjells blogg och det som han skrivit har varit en enorm tröst och källa till hopp för mig. 2010 insjuknade min pappa i tarmcancer som senare visade sig vara spridd till levern. Mitt sätt att bearbeta diagnosen har varit att söka svar, svar som jag ofta hittade här i Kjells blogg. Jag förstod ganska snart att Kjell var unik i sitt kämpande mot sjukdomen men även när det gäller att stötta både andra sjuka och anhöriga! Vilken eldsjäl!! Frustrerad över min pappas situation mailade jag Kjell som snabbt svarade med både tips och råd. Han gav oss hoppet tillbaka när kirurgerna här i Sverige gav upp. I dagsläget kämpar pappa mot sin sjukdom

    Jag funderade många gånger över hur Kjell orkade vara så
    godhjärtad och engagerad gentemot andra trots sin egen svåra sjukdom. Han insåg vikten av att stötta och berätta om nya behandlingsalternativ inom området spridd tarmcancer. Det är stort!

    Jag beklagar sorgen!

    En fantastisk människa har vandrat vidare!

    Vila i frid Kjell och tack för allt du gjorde för mig och pappa

    Jennie Nilsson

    SvaraRadera
  9. Så orättvist, så tragiskt. Jag gråter när jag inser att Kjell har gått bort. Det var i mars jag läste bloggen senast och kände mig då stolt över vad han åstadkommit, trots att vi inte kände varandra.

    Kjell var min stora inspirationskälla när jag - som boende i Österrike - fick cancerbesked oktober 2011 och snart skulle uppleva liknande problem med att få bästa tillgängliga behandling. Jag har kämpat mig tlll utlandsoperationer, som hittills varit framgångsrika, för att nu vara ren enligt skiktröntgen i maj.

    Mitt mål blir nu att hedra Kjell genom att fortsätta kampen om att överleva. Om jag gör det är det tack vare honom!

    Vila med stolthet, Kjell.

    SvaraRadera
  10. Hej Hej
    Jag vill bara sprida ordet vidare och jag önskar du vill vara med och stötta. Vi drar igång en insamling idag-sista november för Ung Cancer och Teenage Cancer Trust och behöver allas hjälp!
    Stor Kram från oss

    SvaraRadera
  11. Hej
    MAn blir ledsen. Jag träffade aldrig KJell, men han betydde oehört mycket för mig. Hans kämpaanda gav mig kraft att aldrig ge upp. JAg var tvungen att göra det till slut tyvärr. MIn älskade Susanna dog i Januari 2012. Hon är med Kjell nu. Susanna var oxå katolik. KJell gjorde skillnad. Han hjälpte oss , två för honom helt okända människor. TAck Kjell

    Jonas

    SvaraRadera