2012-04-05

Alla cancersjuka som har nått den åtråvärda statusen "tumörfri" fruktar för återfallet. Det kom snabbare än jag trodde, på röntgen för två veckor sedan avslöjades att jag hade nya metastaser i både lever och lunga. Jag skickade cd med röntgenbilderna till Rene Adam i Paris och Bernward Passlick i Freiburg. Med tysk effektivitet svarade professor Passlick redan dagen efter att det inte gick att operera mig som situationen var nu, han rekommenderade ny kemoterapi och ny bedömning efter den första omgången. Rene Adam hör av sig i veckan som kommer.
Efter 41 behandlingar är jag rejält less på kemoterapi, men har bett min onkolog undersöka om det finns några nya medel som förhoppningsvis har bättre verkan än den kombination jag har fått de senaste åren. Det är ju en sak att må illa när man vet att tumörerna får storstryk, än om de bara ruskar av sig angreppet.
Nu rycker jag i alla kontakter jag har i både Sverige och utomlands. Det finns många intressanta behandlingsformer, frågan är bara hur man lirkar sig in i de kliniska tester som pågår innan medlen eller metoderna godkänns för allmänt bruk. Cellbaserad immunterapi verkar mycket spännande, vi får se vad som är realistiskt.

16 kommentarer:

  1. Så tråkiga nyheter. Jag hoppas du kan få till en behandling som du kan känna dig nöjd med. Din historia har inspirerad mig mycket.
    Lycka till önskar jag dig, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Kjell! Jag undrade var du hade tagit väg, och nu detta igen!!! Suck!Det är detta man fruktar hela tid. Jag blev så glad med dina resultat. Få jag tips på något maila jag dig. Trots allt ha en trevlig Påsk med dina nära och kära. Kram, Iara

    SvaraRadera
  3. Hej Kjell
    Du är värd bara det bästa hoppas och ber att behandlingen vilken än det blir biter på de " jävlarna"
    Allt det bästa till dig
    // Hans

    SvaraRadera
  4. Väldigt tråkigt att höra,måste kännnas oerhört tungt. Blir dock mycket imponerad av din kämpaglöd. Tacksam om du fortsätter att skriva på din blogg om fortsatta behandlingar.
    Många hälsningar från Jan i Malmö

    SvaraRadera
  5. Tack för din blogg!
    Ville bara lägga in en länk om forskning, du kanske känner till detta?
    http://www.dagbladet.no/2012/04/08/nyheter/utenriks/forskning/helse/kreft/20995594/
    Önskar dig allt det bästa!

    SvaraRadera
  6. Hej Kjell
    Har du kollat länken slusg-org ang. senaste nytt om lungcancer, kliniska tester e.t.c.
    Önskar dig allt gott / Maggan

    SvaraRadera
  7. Jag håller tummarna inför kommande behandlingar. Du är en inspirerande krigare och jag är övertygad om att du har alla möjligheter att vinna även det här slaget. Jättekram/ Anders

    SvaraRadera
  8. Hej
    Hoppas att du hittar kraft för att kämpa vidare
    skickar många positiva energi till dig.
    Du har inspirerad mig mycket.
    Kram
    Natalie

    SvaraRadera
  9. Fortsätt kämpa, vi sänder alla goda tankar! / I-L i V.

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du orkar kämpa vidare. Du är fantastisk och unik. Vill läsa din blogg i många år till.

    SvaraRadera
  11. Hoppas allt är bra. Saknar inlägg här på bloggen.Man blir alltid orolig då det inte hörs något..:(

    SvaraRadera
  12. Håller med ovan inlägg, blir orolig då det snart gått en månad sedan Kjells senaste inlägg. Håller verkligen tummarna för Dig och hoppas att kämpaglöden finns kvar.

    Mvh

    SvaraRadera
  13. Hej Kjell! Snälla!! Hör av dig, bara några korta ord om hur du mår. Man blir orolig när det blir så tyst! Hoppas verkligen att du fortsätter att kämpa. Vi håller tummarna med dig! Mega kram, Iara

    SvaraRadera
  14. Hej Kjell!
    Jag fylllde nyss 28 år och är redan väl inrutad i cancersvängen.

    Under två dygn har jag suttit och läst igenom hela din blogg. Jag har själv opererat mig två gånger i levern och två gånger i lungorna. Nu inväntar jag svar på fortsatt behandling. Som den norrlänning jag är håller jag med din svärfar om att det känns gruvsamt.

    Jag tycker att du är en sann förebild och läser nu ditt senaste inlägg med tungt hjärta.

    Om det är möjligt att skicka styrka så sänder jag dig så mycket jag kan!

    SvaraRadera
  15. Hej Kjell!

    Hur är det? Mer än en månad sedan sist....vilken behandling fick du?

    SvaraRadera
  16. Hej min vän!

    Hur har du det nu? Läste med stor smärta i hjärtat dina senaste inlägg, jag har varit borta ett tag från internet och bl.a legat inne i omgångar igen. Det är tungt att läsa att du fått så jobbigt besked återigen.

    Sänder ett enormt lass med styrka, värme och kärlek och om du orkar så skulle jag bli glad att höra av dig!

    Många, många kramar
    Tina

    SvaraRadera