2011-07-22

Syftet med den här bloggen är att hjälpa människor med spridd tarmcancer. Här i Sverige nekas vi förfärande ofta botande vård, istället får vi några pliktskyldiga cellgiftsbehandlingar innan vi förmodas avlida utan att belasta sjukvården mer. Utomlands har man många gånger en annan attityd, läkarna tar strid för patienterna och gör sitt bästa för att rädda även de svåraste fallen. Jag har samlat några råd till dem som inte accepterar den svenska inställningen och som trots sjukdomen orkar kämpa. Klicka på länken ovan, eller här.

2 kommentarer:

  1. Din blogg är så jättebra och informativ. Tack vare dig har jag funnit hopp och styrka att själv bli expert på min sjukdom vilket du sa till mig att bli.

    Viktigt att belysa utifrån hur det verkligen är för oavsett så känner jag igen en massa i det som du beskriver i den byråkrati vi hamnar i. Att få tag på rätt person är inte alltid det lättaste.

    Fortsätt med din kamp och bloggandet, det är intressant att följa dig.

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Tack för att du sprider denna viktiga info ! Om jag bosätter mig i Frankrike får jag denna vård gratis då eller vad har dom för förssäkrings system ? Om du möjligtvis har vetskap om detta är jag tacksam om du kan delge det !

    Tacksam att jag hittade din blogg som ger många människor nytt hopp !

    Med en önskan att du nu förblir frisk !
    Kram Bim

    SvaraRadera