2008-11-27

Efter operationen hamnar jag på ökända Avdelning 61, som läkaren Björn Bragée kritiserade i media för urusel städning veckan innan. Att avdelning 61 har fler problem än städningen blir strax glasklart, det är ett dåligt kontrollerat kaos med patienter i korridor och duschrum. Avdelningen har personal för 13 patienter, plats för 19 och för det mesta har de heroiska biträdena och sjuksköterskorna 20-24 sjuka att ta hand om.

´Jag ligger i ett fyrbäddsrum där jag får träffa min läkare som berättar att det hade gått hål på min tarm med efterföljande stor infektion i nedre delen av buken. Orsaken till perforeringen kan vara en tumör, troligen elakartad - placeringen någon dryg decimeter från analöppningen är en indikation på det. Dessutom ser man några ”skuggor på levern” i datortomografin, vilket kan tyda på metastaser. Det allvarliga beskedet ger läkaren på gående fot, i förbifarten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar